2015. december 30., szerda

Brokkoli szosz (vegan)


Egyik nap sult zoldsegeket keszitettem ebedre, de ugy gondoltam, hogy ez igy tul egyszeru lenne, valamivel fel kene kicsit turbozni. Beneztem a hutobe, majd beugrott, hogy brokkolibol kellene valami martas szeruseget osszedobni hozza.


Hozzavalok:
Brokkoli
Vegan sajtkrem
Vegan fozotejszin
Vegan sajt
Soreleszto pehely
Fuszerek


Amig a zoldsegek puhultak es sultek a kokusz zsiron, addig gyorsan ossze is raktam ezt a kis fincsi szoszt. 
A kokusz zsirnak amugy nagyon sok jotekony hatasa van, mint peldaul immunerosito, segiti a Candida gomba elpusztulasat, javitja az inzulin felszabadulasat, nem emeli a rossz koleszterin szintet, segiti a fogyast es javitja a pajzsmirigy mukodest. Emellett a szuz kokuszolaj kulsoleg is hasznalhato, akar szemranckremkent, hajpakolaskent, horzsolas vagas es rovarcsipes eseten.

Egy mareknyi brokkolit feltettem foni, kicsit erdemes tovabb fozni, hogy jol megpuhuljon.

Ezido alatt reszeltem egy keves vegan sajtot.
Miutan leszurtem a vizet a brokkolirol, hozzaadtam a fozotejszint es egy kanal sajtkremet.
Ezeket jol osszeturmixoltam, es csak ezutan ontottem hozza a soreleszto pelyhet, a reszelt sajtot, es a fuszereket. En sot, borst, fokhagymat es olasz fuszerkevereket hasznaltam.
Turmix geppel ezeket jol osszedolgoztam, mig suru, kremes allagot kapott.
Kozben a zoldsegek is megsultek, ugyhogy nem volt mas hatra, mint letesztelni az uj szerzemenyemet :)
Nagyon finom lett. En raontottem a zoldsegekre. Ha nincs otthon pont semmilyen szoszod, ezzel igazan jol fel lehet dobni a zoldsegeket.
Es persze sokkalta finomabb es egeszsegesebb, mint a ketchup vagy a majonez.
Szerintem martogatoskent is megteszi ehhez-ahhoz.
Es innen jott az otlet, hogy valami hasonlo eljarassal biztos lehetne finom szendvicskremet is kesziteni. De azzal mar csak valoszinuleg jovore jovok :)

Boldog uj evet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése