2016. január 14., csütörtök

Vegan burgonya tal hajdina fasirttal


Vannak azok a recepteim, amiknel beugrik egy alap otlet, majd napokig gondolkodok es inspiralodok, mire megszuletik a vegeredmeny. Valamint vannak azok a recepteim, amik ugy keszulnek, hogy kimegyek a konyhaba, neki allok valaminek, es a vegen egy ujabb cikk lesz belole a blogomra. No, ez a recept is igy keszult :)


Hozzavalok:
Burgonya
Edesburgonya
Lila hagyma
Kokusz vaj
Mustar
Soreleszto pehely
Vegan sajt
Fuszerek


Eloszor is a krumplikat meghamoztam. Majd aranylag vekony karikakra, szeletekre vagtam.


Egy hoallo edenyt befujtam oliva olajjal, amibe random belehelyeztem a krumpli szeleteket es megszortam Himalaya soval.


A normal burgonyarol amugy megoszlanak a velemenyek, hol dicserik, hol nem, hol azt halljuk, hogy nem dietas, maskor meg azt, hogy siman beiktathato a fogyokuras etrendbe. De ami biztos, hogy A-, B-, valamint C-vitamint is tartalmaz, ezenkivul gazdag kaliumban, ami jo hatassal van a szivmukodesre. Viszont a burgonya magas kemenyito tartalma miatt hetente 1-2 alkalomnal gyakrabban nem ajanlott, kulonosen tulsuly eseten. Az olajban sult valtozatokat lehetoleg keruljetek es nem tul jo otlet magas feherje tartalmu etelekkel, mint peldaul hussal keverni egy etkezesen belul.

Tehat, a talba belepakolt krumplit betettem a sutobe, kozepes hofokon sutni. Ez ido alatt felkockaztam egy keves lila hagymat. 


Valamint keszitettem hozza egy szoszt, amivel majd a felig megsult krumplit kenjuk meg. Ehhez hasznaltam kokusz vajat, amit osszekevertem mustarral, fokhagymaval, vegyes fuszerekkel, snidlinggel valamint soval es borssal. Betettem ezt a masszat kb 5-10 masodpercre a mikroba, hogy folyekonnya tudjam keverni.


Kb 15-20 perc utan kivettem a krumplit a sutobol es megkentem a fuszeres-mustaros szosszal.


Majd vissza sutobe egy kovetkezo 20-25 percre.


Megint ki sutobol, rapakoltam a felkockazott lilahagymat, majd vissza egy kovetkezo 15-20 percre :)


Miutan kivettem, meghintettem egy kis soreleszto pehellyel, plusz reszelt vegan sajttal. 


Ezutan mar csak 5-10 perc eleg a sutoben, es keszen is van.
Sutottem hozza hajdinas fasirtot (amihez otthoni bio boltban vettem az alapot), plusz zold babot.
Ennyi az egesz :)


Figyeljunk arra, hogy a krumpliknak kell legalabb 70-80 perc osszesen, hogy puhara es ropogosra suljon.


De a sutesi ido nagyban fugg a szeletek vastagsagatol is.


Bar en azt ajanlom, hogy inkabb csekkolgassuk idonkent a biztonsag kedveert, nehogy megegjnek.


Nagyon finom volt, bar ha legkozelebb keszitem, akkor kicsit tobbet keverek ki a szoszbol, amivel megkentem, hogy jobban eroteljesebb legyen az ize.


Egy probat meger :)


Jo etvagyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése