2015. április 20., hétfő

Zold martas rizstesztaval


A kovetkezo receptemet Fradi rajongok figyelmebe is ajanlanam, a zold martas es a feher rizsteszta a csapat zaszlojara emlekeztet :)


Ezt a receptet par hete talaltam ki, mikor pont edzeni voltam. Azt tudni kell, hogy  en a reggelit meg le se nyelem, de mar az ebeden jar az eszem. Szoval pont emelgettem a sulyokat a gym-ben, kozben gondolkodtam, hogy mi jot fozzek ebedre, es egyszer csak hirtelen beugrott az otlet. Csinalok martast fott brokkolibol es spenotbol, amit raontok majd a kifott tesztara. Es de jol sikerult!

Par mondat erejeig had beszeljek picit a brokkoli kedvezo hatasairol es hogy miert is kene minel tobbet ennunk ebbol csuda-zoldsegbol. A helyesen elkeszitett brokkoli ugyanis rakellenes hatasu, heti 3-5 adag fogyasztasa erzekelheto valtozasokat eredmenyez a szervezetben. Ahhoz hogy a zoldseg elonyos tulajdonsagai ervenyesuljenek, fontos, hogy ne fozzuk tul. A legjobb, ha a brokkolit csak paroljuk 2-3 percig. Sajnos ebben a receptben pont nem igy fog keszulni, de gondoltam nem art, ha tudjatok.

Hozzavalok:
- Rizsteszta
- Spenot
- Brokkoli
- Crème Fraiche vagy kremsajt
- Soreleszto pehely
- So, bors izesitesnek
- Fott kukorica



Kezdeskent forralunk vizet a tesztahoz es a zoldsegeknek. A brokkolit a szokasosnal kicsit tovabb kell fozni, hogy tutira puha legyen. Kb 10 perc elteltevel hozzaadom a spenotot, majd 1-2 perc forralas utan le is kapcsolom. 



A tesztara raontom a forrasban levo vizet, es max 5-6 perc alatt meg is van. Soval es borssal izesitem.

Miutan leontottem a vizet a zoldsegekrol, beleteszem azokat a turmixgepbe. Adok hozza egy pupos teaskanalnyi crème fraiche-t vagy kremsajtot. Beizesitjuk soval, borssal, meg ami meg jol esik. Megburitom soreleszto pehellyel, hogy kicsit sajtos izt kapjon. Ne felejtsuk el, hogy a soreleszto pehely is egy nagyon jo tapanyag forras. Tobbek kozott talalhato benne B1-, B2-, B3-, es B6-vitamin, de az enyemben meg extrakent B12-vitamin is van, amire vegakent szuksegunk van. Ha vegan vagy erdemes kiprobalnod a soreleszto pelyhet, ugyanis remekul helyettesitheted vele a sajtot. Leginkabb a parmezanra emlekezteto ize van, szorhatod barmibe, barmire, ha kicsit sajtos, kremes hatast akarsz elerni.
 

Tehat a turmix gepben kremesre dolgozzuk a hozzavalokat. Ennel a lepesnel vettem eszre, hogy osszeoltoztem a mai ebedemmel :D :D


Ezutan nem marad mas, mint szepen talalni az ebedet. En fott kukoricat keszitettem hozza.





Szerintem igazan jol mutat a tanyeron a zold, a sarga es a feher teszta. Egyszeru, konnyen elkeszitheto, egeszseges fogas, remelem izleni fog nektek is.


Amugy azt tudtatok, hogy a fott kukorica okossa tesz? Bizony! Ragcsalasa kituno modszer az agyi funkciok fokozasara, koszonhetoen a zoldseg B1-vitamin tartalmanak, ami javitja az agysejtek mukodeset, ezaltal noveli az emlekezes es a koncentralas kepesseget. Na, majd a masikat megeszem a szerdai vizsgam elott!


Tipp:
Mikor eloszor csinaltam ezt a receptet, akkor fustolt izu sajtkremmel turmixoltam ossze a zoldsegeket, majd osszekevertem a masszat a tesztaval, a tetejere reszeltem vegan sajtot, betetettem a sutobe, mig rapirult a sajt. Isteni finom volt, raadasul a teszta felvette a krem szinet, igy igazan kulonlegesen nezett ki.


 
Jo etvagyat, es kellemes hetet! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése