2015. április 26., vasárnap

Karfiol pizza-teszta


Nem hiszem, hogy valaha ismertem olyan embert, aki nem szereti a pizzat. De ha netan te meg is talalkoztal volna valakivel, aki azt allitja, hogy ki nem allhatja, akkor az en tanacsom az, hogy ne bizz benne! J En mindig mondom a barataimnak, hogy en el tudnek elni nachoson, sultkrumplin, vega burgeren, meg persze pizzan. De legtobbszor persze probalok ellenallni a kisertesnek. Viszont ezzel a pizza teszta recepttel, akar mindennap “bunbe” eshetunk, ugyanis nem lisztbol keszul, hanem karfiolbol.
Bizony! A most kovetkezo receptben a pizza tesztajat fogom karfiolbol csinalni. Ami alltal egy sokkalta lightosabb, sokkalta egeszsegesebb fogast kapunk. Hat akkor alljunk neki.



Hozzavalok a tesztahoz:
- karfiol
- olivaolaj
- reszelt mozzarella sajt
- tojas
- pizzaszosz
- fuszerek: so, bors, oregano, olasz fuszerkeverek



En egy kisfej bio karfiolt vettem, aminek a ket harmadat hasznaltam el egy adag pizzahoz, ami kb 12-15cm atmeroju lett. A karfiol amugy a kaposztafelekkel all rokonsagban, es kozuluk a karfiol rendelkezik a legnagyobb C-vitamin tartalommal. B-vitaminban is gazdag, igy az immunrendszerunkre is hatassal van. Szinten sokfele asvanyi anyagot tartalmaz, mint peldaul kaliumot, magneziumot es kalciumot. Ezek nelkulozhetetlenek a vernyomas csokkentesehez, illetve a csontok egeszsegehez. A szakertok szerint ajanlott hetente akar 3-4 alkalommal is fogyasztani.



Eloszor is levagtam a karfiol viragait, majd feltettem foni par percig. Kb 10 perc utan leszurtem rola a vizet, majd beletettem a turmix gepbe es pepesse dolgoztam. Ezutan varj legalabb fel orat, mire a pure lehul. Mivel minden zoldseg sok vizet tartalmaz, igy a karfiol is, amire nekunk nincs szuksegunk a pizzahoz, kulonben nem fog egybeallni, ezert ki kell belole preselni a felesleges vizet. En ketto vastag szalvetara tettem ra a karfiol puret es kis zsakocskat formaltam belole, ahogy a kepen is lathatod.



Na tehat: ne igy csinald! Nekem a szalveta elszakadt. Igazandibol  egy vekony tiszta konyaruha  valo erre a feladatra, de mivel az en konyharuhaim nagyon vastag anyaguak, igy ki sem probaltam. Ezutan a pepet osszekevertem a hozzavalokkal: kb egy maroknyi sajt, tojas (en tojas helyettesitot hasznaltam) egy keves olivaolaj, plusz a fuszerek. En veletlenul total nyakon ontottem az olasz fuszerkeverekkel, azert lett ilyen szine. De hat mondtam mar, hogy kezdo vagyok, igaz?



Miutan mindent osszegyurtunk, sutopapirra tettem a masszat es pizza alakura formaltam. A szelet kicsit meghagytam vastagabbnak. Sutobe raktam, kb 20-30 perc alatt aranybarnara sult 180-200 fokon, de ez lehet eltero sutotol fuggoen. 


Miutan kivettem a sutobol ratettem a pizzaszoszt, valamint feltetnek paradicsomot, spenotot, hagymat es mozzarella sajtot hasznaltam. 




Visszaraktam a sutobe tovabbi 10-15 percre es mar keszen is volt. Az en tesztam alja kicsit puha maradt, de valoszinuleg ez azert volt, mert nem tudtam kipreselni belole a vizet. Salataval talaltam. Es ami ezutan jott… fuuuuu…. Nem birtam abbahagyni. Tenyleg azt hittem, hogy pizzat eszek. 


Szamitasaim szerint maximum 700 kaloriat tartalmaz, amibol persze kb 400-450 a sajt :) 5 oraja ettem meg az ebedemet, ket orara ra lenyomtam 70-80 percet az edzoteremben, de meg mindig nem vagyok ehes. Tenyleg nagyon jol eltelit. Szoval ezt ki kell probalni. Ha en meg tudtam csinalni (kisebb-nagyobb hibakkal), akkor a profiknak valoszinu meg jobban sikerulni fog.   


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése