2015. április 20., hétfő

Kremes spenot szosz

Sziasztok,

Ebben a bejegyzesben az egyik kedvencemet mutatom be, ami ugy mond egy Jolly Joker. Neha zoldsegekhez eszem martogatosnak, vagy peldaul ma egy wrap-ba tekertem bele es sult repaval es brokkolival fogyasztottam.



Eloszor is par mondatban had emlitsem meg a spenot pozitiv hatasait. Kiugroan magas az elelmi rost tartalma, illetve kulonbozo vitamin es asvanyi anyagokban is gazdag. Vitaminok kozul leginkabb C-, A-, es K-vitamin talalhato meg benne. Asvanyi anyagok kozul pedig kiemelkedo a kalium, kalcium, magnezium es vas tartama. Habar nagy mennyisegu vasat tartalmaz, a fozes soran egy resze nem marad meg. Igy a kozhiedelmekkel ellentetben nem nyujt biztos megoldast a vashianyos betegsegre. Asvanyi anyagainak koszonhetoen viszont a spenot nagyon jotekonyan hat a vernyomasra, akar legyen alacsony vagy magas.

Ma nem volt kedvem semmi bonyolultat kesziteni, igy csak beneztem a hutobe, es rogtonoztem egy egyszeru, kaloria szegeny ebedet.

Hozzavalok a szoszhoz:
- Spenot
- Vegeta Naturella etelizesito
- Fokhagyma
- Creme Fraiche
- Soreleszto pehely
- Vegan sajt (vagy normal sajt)
- Kokusz zsir

Az receptben talalhato zoldsegek mind bio zoldsegek. Szerintem nagyon fontos hogy organikus zoldseget/gyumolcsoket vegyunk, ugyanis a termeszetes modon termelt alapanyogok egeszsegesebbek az emberi szervezet szamara, valamint lenyegesen kevesebb mereganyag fordul elo ezekben.



A mustart a wrap-hoz hasznaltam, amire majd kesobb terek ki, de eloszor alljunk neki a spenotos szosznak :)
Szoval, a serpenyoben felhevitetettem egy kis kokusz zsirt. Mint ahogy lathatod a kepen, nem hasznaltam tul sokat, ennyi boven eleg. Miutan a zsir mar folyekony, ratetettem a spenotot. A 200g zacsko felet hasznaltam el. Kozepes langon foztem a spenotot, mig megfott, ez kb 3-5 perc, szoval hamar megvan. Amikor a spenot megfonnyadt, felrehuztam a tuzrol es nyomtam ra egy kis fokhagyma puret. 



Ezutan hozzaadtam egy kanalnyi creme fraiche-t. Nem tudom otthon van e ilyen, vagy hogy mi a megfeleloje, de en nagyon szeretem. Talan egy nagyon kremes, suru tejfolhoz tudnam hasonlitani. Jol megontottem soreleszto pehellyel (amirol itt bovebben olvashatsz), majd felszeleteltem egy szelet vegan sajtot. Igazandibol reszelni szoktam bele, de elfelejtettem venni tomb vegan sajtot. Adtam hozza egy keves vegetat, de izesitheted barmivel, ami neked jol esik :) Miutan minden hozzavalo benne, visszaraktam a tuzre es kis langon osszekevertem, mig egy jo kis kremes allagot kapott. Ez szinten csak par percet vesz igenybe.

Mindekozben egy masik serpenyoben megsutottem a repat es a brokkolit. A wrap-ot beletettem egy serpenyobe, mind ket oldalat kicsit megmelegitettem, megpiritottam. A felso oldalat vegul megkentem mustarral. Egy tanyerra kiontottem a zoldegeket, kis himalaya soval izesitettem. Melletettem a wrap-ot, majd raontottem a kremes spenot szoszt.


Vegul nem maradt mas, mint hogy feltekertem a wrap-ot, es johet a kellemes resze: megenni!!! :)



Jo etvagyat! :) 

Az en szamitasaim szerint nincs tobb 550-600 kalorianal ebben a fogasban, a salataval egyutt. Oszinten szolva sokkal jobban laktam tole, mint a tegnapi 4 sajtos pizzatol :) 

Hamarosan folytatom a feltoltest. Remelem olvassa valaki... 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése