2015. április 28., kedd

Kremes vegan sajtos makaroni



Megmondom oszinten meg sosem keszitettem sajtos makaronit korabban. Mindig is szerettem, de keszen szoktam megvenni. De amikor meglattam ezt a kremes vegan verziot, nem tudtam neki ellenallni. Megneztem tobb receptet is, mire megalkottam a sajat verziomat. Lattam olyat is, amikor burgonyabol keszitik a martast, de szerintem a karfiol sokkalta egeszsegesebb. Mikor eloszor keszitettem el par honapja, akkor nagyon elrontottam, mert kis csipetnyi paprika helyett, total megontottem csipos paprikaval, szinte marta a torkomat. Na de most masodszorra mar okosabb voltam, es iszonyat jol sikerult, imadtam. Nagyon egyszeru a recept, alig kell hozza nehany hozzavalo. Ez egy vegan recept, de termeszetesen potolhatod tejes dolgokkal, gondolom a vegeredmeny ugyan az lesz.



Hozzavalok:
- Makaroni teszta
- Karfiol
- Repa
- Vegan kremsajt
- Vegan sajt
- Zabtej
- Soreleszto pehely
- Kokusz vaj
- Fuszerek


Miutan megfoztem a tesztat osszekevertem egy kis kokusz vajjal, valamint enyhen megsoztam. Az elozo pizza receptemben hasznalt karfiolbol meg maradt 3 gumo, ami boven eleg volt, plusz egy inciri pincire repat hasznaltam meg a szoszhoz. Ezeket megfoztem, kb 10 percig hagytam a forrasban levo vizben. 


Vartam egy kicsit, hogy lehuljenek, majd atontottem a turmix gepbe, adtam hozza soreleszto pelyhet, egy pupos kanal kremsajtot, kb fel deci zabtejet, plusz bors. Addig turmixoltam, mig kremes allagu lett. Ezt a masszat raontottem a tesztara, majd osszekevertem egy kis reszelt sajttal.




Mig a makaroni a sutoben volt, addig osszeallitottam egy finom kis salatat kiseronek.  A salatelevelekben amugy kiemelkedo a K-vitamin es ha megfigyeljuk a salata vitamintartalmat, megallapithatjuk, hogy a zoldsegfelekhez viszonyitva nagyon gazdag B-vitaminokban, amely az agy es az idegek egyik legfontosabb tapanyaga. Szinten a B-vitaminnak koszonheto, hogy a salata kitunoen tamogatja az emesztest es a belflora munkajat. Serkenti a kivalasztast, a kemenyito es a feherjek emeszteset, valamint az anyagcseret. A K-vitamin teszi lehetove, hogy negy fele feherje eloallitasaban is segedkezhet. A kalcium es a magnezium megfelelo aranyanak koszonhetoen a salata jotekonyan hat az izmok es a csontozat fejlodesere es karbantartasara.


A makaroni aranybarnara sult 15-20 perc alatt es vegre ehettem! :)


Annyira kremes, annyira “sajtos”, es annyira ennem mar megint, de meg nagyon sok uj szuper recept van a tarsolyomban, amiket alig varom, hogy megoszthassam veletek.


 Kerek meeeeeeg! :)


 Jo etvagyat es szep napot! ;)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése