2015. november 26., csütörtök

Kakaos zabpalacsinta



Az alap receptet par honapja csinaltam meg eloszor, ami csupan zabpehely, banan es (kokusz/mandula/stb) tejbol keszul. En egy kicsit tovabbfejlesztettem. Szoval ime jojjon az en verziom.

Hozzavalok:
1 bogre zabpehely
1 bogre kokusztej
1 banan
Nyers kakaopor (cukor es tejmentes)
Fahej

A szoszhoz:
Malna
Natur szoja joghurt


Kezdeskent a palacsinta hozzavalokat osszeturmixoljuk. Azt hiszem kb egy evokanalnyi kakaoport hasznaltam. Nem adtam hozza cukrot, hiszen a banan ugy is megedesiti, igy egy igazan dietas, egeszseges desszertet kapunk.


Amugy ujabban egyre inkabb eloterbe kerul a nyers kakao, mely a kakaobab kimeletes feldolgozasanak koszonhetoen jobban megorzi a tapanyagtartalmat es jotekony hatasait, mint peldaul hogy segit az oregedesi folyamatok lassitasaban, valamint hangulatjavito es energetizalo hatasarol is ismert. A kakaoban megtalalhato magnesium, kalcium, vas, kalium, es mangan. Jotekonyan hat a sziv- es errendszerre, serkenti a verkeringest, veralvadasgatlo, valamint segit szabalyozni a vernyomast. Persze ne felejtsuk el, hogy en a nyers kakaoporrol beszelek, ami cukor es tejmentes.

Tehat, az alap keszen van, lehet kisutni a kis palacsintakat. Kis olajat spricceltem a teflonba, majd mikor felhevult egy keves masszat ontottem ra. 

Kb tenyernagysagut keszits, ezt konnyebb lesz atforditani. Kozepes, vagy lassu tuzon keszitsd, es amikor mar nem tunik nyersnek a teteje, akkor probald meg atforditani, es a masik oldalt is kicsit megsutni.

Ebbol a mennyisegbol kb 8-10 darab jon ki.
Feltetnek malna szoszt keszitettem. 
Ami annyibol allt, hogy osszepreseltem a malnat es adtam hozza kb 2 kiskanal szoja joghurtot.
Es ennyi.

Meg egy otlet, amit majd legkozelebb kiprobalok, hogy a masszahoz adok hozza kokusz reszeleket, feltetnek meg vagy valami csoki vagy banan szoszt kesziteni. De biztos van meg sok lehetoseg.
Erdemes kiprobalni ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése