2015. augusztus 18., kedd

Cukkini pizza



Pizzat mar pedig mindenbol lehet kesziteni. Elozo bejegyzeseimben megtalaljatok, amikor karfiolbol keszitettem a pizza teszta alapot, vagy amikor padlizsanbol csinaltam pizza falatkakat. Most ime itt egy ujabb verzio, cukkinibol.


Hozzavalok:
Cukkini
Rizsliszt
Pizza szosz
Tojas (en tojas helyettesitot hasznaltam)
Fokhagyma pure
Sajt
Oregano, so, bors
Feltet, ami jol esik


Kezdeskent reszeljuk le a cukkinit, kis lyuku reszelo vagy nagy, amelyik neked szimpatikusabb. Ez amugy egy igazan jo karerosito gyakorlat is egyben. De lassuk, hogy milyen mas jotekony hatasai is vannak a cukkininak meg ezen kivul:
A cukkini vitamin es asvanyianyag tartalmanak koszonhetoen szamos nelkulozhetetlen elemmel tolt fel bennunket. Tartalmaz tobbek kozott, kaliumot, foszfort, cinket, magneziumot es kalciumot is, ezen felul gazdag A-, B1-, B2- es B6-vitaminokban is. Es ime egy osszefoglalo a kovetkezo kepen, hogy mi mendenben segit meg a cukkini rendszeres fogyasztasa.


Egy kozepes cukkini kb 40 kaloria, szoval dietazok is batran fogyaszthatjak, es egy kis fantaziaval kis millio fele verzioban elkeszitheted.

A lereszelt cukkinit hagyjuk 10-15 percet allni, mert elegge sok levet fog ereszteni. Majd tegyuk ra egy konyharuhara, es preseljuk ki a felesleges folyadekot, amennyit csak lehet.


Ezutan keverjunk hozza egy keveske lisztet, a tojast/tojas helyettesitot, oregano, so, bors, fokhagyma es egy keves reszelt sajt. Jol dolgozzuk el a hozzavalokat. Es ezzel keszen is van a pizza alap. 


Egy tespsibe suto papirt raktam, erre tegyuk ra a masszat es alakitsunk belole pizza format. Elomelegitett sutoben kb 15-20 percig sutjuk a pizza alapot, feltet nelkul.


Kiveve a sutobol megkenjuk pizzaszosszal, en kevertem hozza egy keves BBQ szoszt is. 


En spenotot, paradicsomot, hagymat es sajtot hasznaltam feltetnek. Betesszuk a sutobe meg nehany percre, es keszen is van.


Azert nem volt olyan konnyu szeletelni, mint egy normal pizzat, hiaba preseltem ki a felesleges levet, meg igy is elegge puha maradt az alap, de azert finomnak isteni finom volt. 


Vendeget is hivtam ra, de hat fel fogunkra nem volt eleg. 
Miutan megettuk a desszertet, meg kimentunk egy pubba sultkrumplit is enni, akkor kezdtunk jol lakni :) Bar ha pizzara vagysz, de dietazol, arra viszont tenyleg nagyon jo. Es mint latjatok, tenyleg nem bonyolult elkesziteni, meg en is meg tudtam csinalni :)

Szoval hajra, erdemes kiprobalni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése