2016. április 2., szombat

Edesburgonya érmék avokado szosszal (vegan)



Mostanaban nagyon rakaptam a guacamole szoszra, azaz az avokado szoszra. Azt ennem mindenhez. Korabban keszitettem mar avokado szendvicskremet, aminek a receptjet itt talaljatok meg.
Ez most egyszerubb, ugyanis a guacamole nem szendvics krem, hanem martogatni valo szosz. En edesburgonyahoz keszitem el ebben a bejegyzesben.

Hozzavalok:
- Edesburgonya
- Violife vegan sajt
- Avocado
- Hagyma
- Paradicsom
- Fuszerek: so, bors, pirospaprika, fokhagymapor, snidling

Az edesburgonyat jol megmostam, majd kb egy cm vastag karikakra vagtam fel, kisebb-nagyobb sikerrel :)

A sutotalcara sutopapirt tettem, rahelyeztem a karikakat, lefujtam kokuszolajjal, majd betettem az elomelegitett sutobe. Kis fokon susd, kb 160-170 korul, hogy a krumpli eges nelkul megpuhuljon.

Kb 10 perc mulva kivettem, megforditottam az ermeket, es lefujtam a masik oldalat is kokuszolajjal.
Egy kovetkezo 10 perc utan megint kivettem a talcat es el kezdtem befuszerezni a krumplit (so, bors, pirosparika, fokhagymapor), csak az egyik oldalat. Es termeszetesen egy kis ido elteltevel a masik oldalat :) 


Ha szaraznak latod a krumpli ermeket nyugodtan fujj meg egy kis olajat ra.

Mig a burgonyaermek sultek a sutoben, addig elkeszitettem a guacamole szoszt.

Az avokado husat felkockaztam, villaval pepesse nyomkodtam, hozzaadtam egy keves aprora vagott hagymat es paradicsomot, valamint a fuszereket. Jol osszedolgoztam, majd betettem a hutobe hûlni.


Ha a krumpli karikak mar elegge puhak, nyugodtan kapcsold a sutot kicsit feljebb, hogy jol megpiruljon a burgonya. Vagy azert, mert mar ehes vagy es enned! :)

Termeszetesen most is vegan sajtot hasznaltam.

Kb egy eve hagytam abba a tejtermekek fogyasztasat is. Persze ilyenkor az emberek megrokonyodnek, hogy de Uristen, akkor honnan jut kalciumhoz a szervezeted? :D Bocsanat, de ezen csak kacagni tudok! Az allati eredetu tejjel az a baj, hogy nem tud megfeleloen hasznosulni az emberi szervezetben, ami nem is csoda, hiszen nem nekunk szantak, hanem a borjunak!!! De sajnos a borju nem sokat kap anyukaja tejebol, ugyanis mar par napos koraban elvalasztjak az anyukajatol, akinek ipari mennyisegben kell termelnie a hormonkezelt tejet, azert, hogy egy masik faj, az ember fogyaszthassa. Persze a borjunak sem kell sokaig anyatej nelkul lennie… Hiszen ot parnapos koraban viszik is mar a vagohidra, hogy aztan borzalmas korulmenyek kozott megoljek, hogy vegul par nap mulva a tanyerodon talalkozhass vele… egy ujszulott babaval… :(

Annyi mas finom es egeszseges novenyi eredetu tej van, mint peldaul kokusz tej, mandula tej, zabtej, stb, amik szinten tartalmaznak kalciumot, D- es B-vitamint. Igen, tudom, hogy otthon ez nagyon draga, de ez egy befektetes az egeszsegedbe, hogy kesobb penzt sporolj meg a gyogyszereken!


Na de terjunk vissza a recepthez. A megpuhult, megpirult, befuszerezett burgonya ermekre reszelt sajtot szortam, majd visszatettem a sutobe egy kovetkezo 5-10 percre.


Ezutan nem maradt mas, mint rakanalazni a guacamole szoszt, es ezzel egy ujabb egyszeru vegan snack is elkeszult.


Olyan szep es finom egyutt az edesburgonya meg az avocado :)


Remelem kiprobaljatok!

Kellemes hetveget!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése