2016. április 6., szerda

Bananos vegan palacsinta


Ezt a receptet eloszor Husvetkor keszitettem el, de annyira jol sikerult, hogy par napra ra megint megcsinaltam. A lenyeg az, hogy legyen ketto nagyon erett bananod, a tobbi hozzavalo valoszinuleg megtalalhato otthon. Csak gyozd kivarni mig azok a bananok kezdenek barnulni!! :)

Hozzavalok:
1 ½ bogre liszt
1 bogre kokusztej (vagy egyeb novenyi tej)
2 erett banan
1 evokanal cukor (elhagyhato)
2 evokanal nyers kakaopor
2 teaskanal sutopor
1 teaskanal fahej


A bananokat egy talkaba tordeltem, majd villaval teljesen pepesse nyomkodtam.

Egy masik talba kiontottem a lisztet.

En normal liszttel keszitettem, de ki fogom probalni kokusz- es rizsliszttel is, szerintem biztos abbol is megoldhato.

A liszthez hozzaadtam a kakaoport, cukrot, fahejat es sutoport.


A pepesse nyomkodott bananhoz hozzaontottem a kokusztejet.


Szamos tudomanyos teny mutatja amugy, hogy az allati eredeti tej fogyasztasa osszefugg a csontritkulassal, meghozza ugy, hogy a tej savas kozeget eredmenyez a szervezetunkben, aminek a semlegesitesehez testunk a csontokbol kenytelen kalciumot elvonni. Szervezetunk megfeleloen tudja hasznositani a kalciumot szezammagbol, napraforgomagbol es a sotet levelu zoldsegekbol, mint pl spenot, petrezselyem, stb valamint a novenyi eredetu tejekbol is.
Szegeny tehenek undorito korulmenyek kozott elnek, a sajat urulekukben allnak, fekszenek, ezert nem csoda, hogy a tej, amit fogyasztasz, tele van gennyel es verrel, es ez raadasul meg engedelyezett is. Ezekben a gusztustalan korulmenyekben szegeny allatok folyton betegek, ezert tomik oket tele antibiotikumokkal, amit vegul te iszol meg a tejjel egyutt.

Na, de kanyarodjunk vissza a masszahoz: a ketto talnak a tartalmat atontottem egy nagyobb edenybe, amibol vegul ilyen suru trutyit kaptam :)


A teflonra fujtam keves kokusz olajat, majd evokanallal kimertem a masszat, es probaltam kör alaku palacsintakat formalni :)


Nagyon egyszeru elkesziteni, mert hamar megsul az alja, nem ragad le, es konnyu atforditani. Kb fel-egy perc utan kezd el holyagosodni a teteje, ilyenkor erdemes megforditani.


Aztan keszen is van.


En egymasra pakoltam oket, a tetejet megkentem Anyukam hazi sargabarack lekvarjaval, plusz nyomtam ra egy keveske vegan csoki szoszt.


Isteni finom lett, siman bevagtam belole 6-7 darabot sutes kozben, de amugy ebbol a mennyisegbol kb 15-17 db jon ki.

Husvetkor a kokusztej helyett vanilias mandulatejet hasznaltam, nem adtam hozza se cukrot, se kakaot, szerintem ez a verzio meg finomabb is volt.

Itt sem maradhatott le rola a csokiszosz, plusz eper lekvar.


Erdemes kiprobalni ;)

A receptet a Youtube-on talaltam: https://www.youtube.com/watch?v=nZwsH8VD42w


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése