2016. április 10., vasárnap

Chia mag receptek (vegan)



Chia magrol hallottam mar reges regen, de valahogy csak par hete jott el az ido, hogy vegre ki is probaltam. Oszinten szolva nem tudom mi tartott eddig :) Annyira finom, es annyi mindent lehet belole kesziteni. Ebben a bejegyzesben harom chia receptet mutatok be, habar sokkal tobb variacioban keszitettem mar el, de nem mindig csinaltam kepet.

A kezdes mindig az, hogy kb 2-3 evokanal chia magot kiontok bogrebe, felontom felig valami novenyi tejjel, es ejszakara a hutoben hagyom. Persze mielott beteszed a hutobe, mindig jol keverd el, kulonben csak le fog ulni a bogre aljan, es nem fogja megszivni magat. Erdemes tobbszor megkevergetni, mielott hasznalni fogod.

     1. Recept: Mangos chia turmix


Hozzavalok:
Mango
Banan
Chiamag
Kokusztej (chia maghoz)
Szoja fozotejszin
Fahej


Egy mangot es fel banant felszeleteltem, majd kb 30-40 percre a fagyasztoba tettem, hogy kicsit lehuljon.

Ezutan turmix gepbe ontottem a gyumolcsoket, adtam hozza kb egy deci fozotejszint, egy keves kokusztejet es fahejat. Osszeturmixoltam. Egy poharba atontottem a kokusztejben elore beaztatott chia magot, es erre raontottem a mango turmixot.
Legalabb olyan finom volt, mint amilyen finomnak kinez! :)


            2. Recept: Feher csokis chia puding


Hozzavalok:
Feher csoki (vegan)
Szoja fozotejszin
Chia mag

Mogyoro tej (chia maghoz)
Vegan csoki szosz


A feher csokit kb 1 dl fozotejszinnel felraktam fozni mig kremes allagu lett. Ha tul suru adj hozza meg egy kis mogyoro tejet. A pohar szelere nyomtam a csoki ontetbol, a feher csokis szoszt osszekevertem a chia maggal, ami mogyoro tejben volt beaztava, majd ezeket atontottem a csokis poharba. Par szem malna diszitesnek, es kesz is J


Mielott a harmadik recepthez erunk, hadd emlitsek meg a chia mag sok-sok jo tulajdonsaga kozul csak nehanyat.
A chia mag kifejezetten jo energia-es tapanyag forras, magas az aminosav- es feherje tartalma, talalhato benne Omega 3 es 6 zsirsav. A chiamag remek kalcium forras is. Javasolt csontritkulas megelozesere, valamint a veralvadas es a sziv-es izomosszehuzodas elosegitesere. Csokkenti a cukorbetegseg tuneteit is.
A chia mag boven tarlamaz vasat is, ami nelkulozhetetlen a vorosvertestek kepzodesehez, valamint fokozza a szervezet ellenallo kepesseget. Nem utolso sorban pedig az oregedes lassitasaban is szerepet jatszik! Es visszaforgatni az idot esetleg nem tudja? :D

             3. Recept: Almas-kakaos rizskasa chia maggal

Hozzavalok:
Rizspehely
Nyers kakaopor
Cukor
Fahej
Szojatej
Chia mag
Vanilias szoja tej (chia maghoz)
Alma

Vegul pedig egy reggeli otlet. A rizskasat megfoztem a szojatejjel, adtam hozza kakaoport, cukrot es fahejat. A chia magot elozo este vanilias szojatejben aztattam be, aminek a tetejere szeleteltem zold almat.

 Erre raontottem az elkeszult kakaos rizskasat, nyomtam a ra egy keves csoki szoszt, es egy ujabb finom es egeszseges reggeli is elkeszult.


(ez hatalmasnak nez ki, de amugy kb egy 2 decis tal) J

Remelem sikerult kedvet csinalnom a chia maghoz es kiprobaljatok ti is :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése