2016. január 20., szerda

Tejszines kelbimbo kesudioval (vegan)


Ennek a receptnek az a tortenete, hogy mar hetek ota terveztem, hogy keszitek egy kelbimbos receptet, de fogalmam nem volt rola, hogy mit lehet belole kesziteni, meg hogy egyaltalan szeretni fogom e. Anyukam azt mondta, hogy kis gyerek koromban nagyon nem szerettem. Hmm.. most erre mit mondjak? :D

Mint ahogy mar emlitettem korabban, en nem szeretek recepteket olvasni, mert nem tudom oket kovetni, igy inspiralodas keppen kelbimbos receptekrol nezegettem kepeket a neten, majd meg lett a recept. Ime a kepek, hogy mikent is sikerult elso nekiugrasra.


Hozzavalok:
Kelbimbo
Kesudio
Szoja fozotejszin
Kenyermorzsa
Sorelesztopehely
Vegan sajt
Fuszerek
Koles (koretnek)

Kezdeskent mossuk meg a kelbimbokat, vagjuk le a szarat, majd vagjuk kette. Igy hamarabb megpuhul majd.


A kelbimborol amugy erdemes tudni, hogy valosagos raktara az ertekes tapanyagoknak. Vitamintartalma (A, B1, B2, B6, C, E es K), valamint asvanyianyag-tartalma (mangan, vas, rez, foszfor, folsav, triptofan, magnesium, kalium) kulonosen kivanatossa teszi. Rosttartalma megkonnyiti az emesztest, es karbantartja a vastagbelet. Omega-3 zsirsavat is tartalmaz, valamint ha szeretnel fiatalabbnak tunni, akkor is egyel kelbimbot :)


A kesudiot feltettem egy keves kokuszzsirral megporkolni. 


Kislangon kell kavargatni, hogy nehogy megegjen, majd par perc utan hozzaadtam a kelbimbot is. Fedo alatt hagytam parolni kis langon, persze idokozonkent erdemes kicsit megkevergetni.
Szoval osszesen kb 10 percet hagytam kis langon, majd hozzaadtam a fuszereket: so, bors, petrezselyem es fokhagyma por.


Olyan szep :)

Hozzaontottem kb 1,5 dl szoja fozotejszint, jol elkevergettem, majd fedo alatt kis langon hagytam foni oket kb 5-10 percet.


Ezutan hozzadtam a sorelesztopelyhet plusz a vegan reszelt sajtot. 


Mindent jol osszedolgoztam, majd atmertem egy hoallo edenybe.


Kicsit meglocsoltam a tetejet meg a fozotejszinnel, majd betakartam kenyermorzsaval.


Betettem az elomelegitett sutobe, 170 fokon hagytam kb 15-20 percig, amig a kenyermorzsa rapirult a tetejere.

Konyharuha: Szep Otthon Lakastextilia :)

Es ennyi :)


Nagyon mutatos es jo illatu, es meg finom is volt.
Kolest keszitettem hozza.


Valoszinuleg tovabbra sem lesz a kelbimbo a kedvenc zoldsegem, de ebben a receptben ez igy igazan jo volt :)


Jo etvagyat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése