2015. szeptember 13., vasárnap

Vegan sajtszosz


Ezt a sajtszoszt ajanlom azoknak, akik probaljak kizarni az eletukbol a tejtermeket, vagy laktozerzekenyek. En sajat elhatarozasra probalom elhagyni a tejtermekeket, mert eszrevettem, hogy nem volt jo hatassal a boromre. Kb fel eve egyre kevesebb tejtermeket fogyasztok, mondhatnam, hogy 98%-ban mar vegan vagyok, es latom is a valtozast a boromon. Bar haziorvos azt mondta, hogy kell legalabb fel-egy ev, mire a tejtermek teljesen kitisztul a szervezetbol. Nem emlekszem regebben milyen tejek voltak, de amit tudok, hogy manapsag nagyuzemi termeles megy, a tehenekkel nem gyogyynovenyt etetnek, hanem hormonokkal es antibiotikumokkal tomik tele, hogy minel tobb tejet legyenek kepesek termelni, ergo a gyarto meg tobb penzt keres.

Fuvet legelo tehen vs Hormonkezelt tehen
De amit sokan nem tudnak, hogy ez a fele tej cukorbetegseg kialakulasahoz vezethet, megnovelheti a csontritkulas kialakulasanak veszelyet es gyomor panaszokat is okoz. Tehat ha ugy erzed nem tudsz lemondani a tejtermekrol, legalabb annyit tegyel meg a sajat egeszseged erdekeben hogy hazi tejet veszel biztos forrasbol.

Na, de akkor kanyarodjunk vissza a recepthez.


Hozzavalok:
Karfiol
Repa
Vegan sajt
Soreleszto pehely
Vegan vaj
Rizs liszt (elhagyhato)
So, bors



Kezdeskent egy keves karfiolt es egy pincuri repat feltettem megfozni.


 Kb 10-15 perc utan lehuztam a tuzrol, leontottem a vizet, majd hozzaadtam a vajat, felkockazott vegan sajtot, es lassu tuzon kevergettem 2-3 percig, mig a sajt is megpuhult. Ezutan hozzaadtam a soreleszto pelyhet es egy evokanal rizslisztet, ami ugy gondolom, hogy siman elhagyhato lett volna.


Kezi turmix geppel osszedolgoztam a hozzavalokat, amig kremes, sajtszosz allagot kapott.



Foztem ki karfiolt es szemes kukoricat, amiket vegul a vegan sajtszoszommal ontottem le, valamint egy keveske quinoat ettem meg hozza.


Nachost is jol leontenem vele, az tuti :)

6 megjegyzés:

  1. Én végig kóstolnám az egészet , mert nagyon szeretem a sajtos ételeket, és ahogy nézem, majdnem mindegyik ételre kerül belőle bőven 👍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaja, mindegyikre hasznalok vegan sajtot/sajtkremet, amik nagyon izletesse teszik az eteleket :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Ezt szeretném legelőször megkóstolni!!!......... utána pedig sorban a többit 😆😁😆👍👍
    Gratulálok nagyon guszta receptek👍👍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha, akkor majd mindennap ketszer kell fozzek, amig otthon leszek :))

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés