2015. július 26., vasárnap

Repas quinoaval toltott paprika




Egyik nap kitalaltam, hogy en toltott paprikat fogok kesziteni ebedre, bar azt meg nem tudtam, hogy mit fogok belerakni. Aztan elmentem egyet setalni, mikozben beugrott a gondolat. Quinoa!!! Na de az nem eleg!!! Kell meg mas is! Mire hazaertem, osszeallt a recept a fejemben. Ime a hozzavalok:


Quinoa
Kaliforniai paprika
Hagyma
Repa
Vegan sajtkrem
Vegan sajt
Soreleszto pehely
Crème fraiche(vagy tejfol)
Kokusz zsir
So/bors

A quinoa az egyik legjobb novenyi feherjeforras, raadasul kiemelkedoen magas is a feherje-tartalma. Talalhato benne C-, E- es B-vitamin, tovabba az oregedesert is felelos szabadgyokoket hatastalanito beta-karotin, az asvanyi anyagok kozul pedig magnezium, vas, foszfor, cink, kalcium, valamint minden olyan aminosavat tartalmaz, melyre a szervezetnek szuksege van. Mivel nem tartalmaz glutent, konnyu megemeszteni, raadasul liszterzekenyek is fogyaszthatjak.


Kezdeskent raktam egy kis kokusz zsirt az edenybe, a hagymat beleraktam kicsit megfonnyasztani, majd nehany perc elteltevel rareszeltem egy darab repat. Par perc kavargatas utan adtam hozza 1-2 evokanal qiunoat, majd felontottem vizzel. Kb 15-20 perc alatt a quinoa puhara fo. Ezutan osszekevertem kb 1-1 evokanal soreleszto pehellyel es vegan sajtkremmel, valamint izesitettem soval, borssal.


A paprikat kettevagtam, beletoltottem a kremes, repas quinoat, majd betettem kb 10-15 percre az elomelegitett sutobe.


Ezutan a paprikak tetejera raraktam a crème fraichet, plusz a reszelt vegan sajtot.


Majd vissza a sutobe egy kovetkezo 10-15 percre, mig a sajt rapirult.




Kozben keszitettem hozza egy fincsi kis salatat, es mar keszen is volt az ebed, ami nagyon fincsire sikeredett.

Erdemes kiprobalni!


Jo etvagyat! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése