2016. augusztus 24., szerda

Sült eperkremleves



Egyik meleg nyari napon (igen egyik, mert itt nem sok van) kitalaltam, hogy jo lenne valami fincsi gyumolcslevest kesziteni. Gyorsan megkerdeztem Guglit, majd nehany perc kereses utan, megakadt a szemem ezen a recepten. Nagyon egyszeru, inkabb csak idoigenyes.

Hozzavalok:
Eper
Kokuszolaj
Fahej
Szoja tejszin
Mandulas kokusztej
Citrom
Kokusz es mandula chips


Az epret jol megmostam, levagtam a csutkajat, majd sutopapirral boritott sutotalcara raktam oket.

Fujtam ra kokuszolajat, megszortam fahejjal, majd alacsony hofokon (kb 150-160 fokon) 25-30 perceg sutottem.

Az az illat, ami bearasztotta a konyhat, az valami isteni volt. Es az illatan kivul még megemlitenem tovabbi jotekony hatasait is.
Talan sokan nem is tudjak, hogy az eper C vitamin tartalma vetekszik a citrusfelekevel, aminek koszonhetoen ranctalanito hassal is bir. 100 g szamoca 60 mg C vitamint tartalmaz. Ezenkivul a szamocaban még jonehany vitamin is megtalalhato: A-, B1-, B2. Csokkenti az agy-erelmeszedes valamint a rak kialakulasanak eselyet. Az eperben levo cink es a C-vitamin egyuttesen a virusok es a bakteriumok elleni kuzdelemben segiti az immunrendszerunket.

Miutan az eper megsult, kivettem a sutobol kicsit hulni. Ezido alatt turmixgepbe ontottem kb 1-1,5 deci szoja fozotejszint, plusz facsartam hozza fel citrom levét.

Miutan az eper kicsit lehult beleontottem a turmixgepbe, es kremes allaguva turmixoltam.


Adtam hozza meg egy keves mandulas kokusztejet is, es ezzel keszen is volt a leves. Nem maradt mas, mint betenni a hutobe par orara, hogy lehuljon.

A tanyerba kimert hideg eperlevesre szortam kokusz es mandula chipset, valamint fahejat.


En nem adtam hozza cukrot, mert az eper amugy is elegge edes, de ha te ennel edes szajubb vagy, persze adj hozza, de minek “elrontani” mesterseges cukorral valamit, amit a termeszet amugy is finomra teremtett meg.


Aznap gyumolcs napot tartottunk. Delutan még betoltunk egy finom vegan fagyit is, az enyem epres fagyi volt a valtozatossag kedveert. 


Remelem ki probaljatok ezt az egyszeru eperleves receptet, igazan megeri.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése